Wednesday, April 15, 2015

Contoh Surat Rasmi

MUHD KHAIRUL ANWAR BIN MOHD HASHIM
BLOK H-5-1 KEM BATALION 4 PGA,
43500 SEMENYIH,
SELANGOR DARUL EHSAN.
PENGURUS DELL,
PERSIARAN RIMBA PERMAI,
63000 CYBERJAYA,
SELANGOR DARUL EHSAN.                                                          27 FEBRUARI 2015

Tuan,

PERMOHONAN PEKERJAAN SEBAGAI JURUTERA RANGKAIAN

Merujuk perkara di atas, saya Muhammad Khairul Anwar bin Mohamad Hashim ingin memohon jawatan sebagai Jurutera Rangkaian di syarikat tuan.
2.            Untuk makluman tuan, saya merupakan lepasan pelajar yang mengikuti kursus Diploma in Computer System and Networking di Kolej Poly-Tech Mara Batu Pahat. Pengajian dalam bidang rangkaian selama 3 tahun melayakkan saya untuk memohon jawatan sebagai Jurutera Rangkaian di syarikat ini.
3.            Kursus Diploma yang saya miliki banyak memberikan saya pengetahuan asas tentang komputer dan rangkaian. Pengkhususan saya dalam bidang rangkaian telah memberikan saya kefahaman yang luas mengenai rangkaian.
4.            Tujuan saya memohon pekerjaan sebagai Jurutera Rangkaian adalah disebabkan saya ingin mencari pengalaman pekerjaan di dalam bidang ini. Walaupun saya tidak mempunyai pengalaman pekerjaan sebelum ini, saya akan cuba untuk menumpukan perhatian dan memberikan komitmen yang sepenuhnya terhadap kerja saya sekiranya saya diterima bekerja di syarikat ini.
5.            Saya amat berharap permohonan kerja ini akan dipertimbangkan. Kerjasama dan perhatian daripada pihak tuan amat saya hargai.

Sekian,

Yang benar,
khairulanwar

(MUHAMMAD KHAIRUL ANWAR BIN MOHAMAD HASHIM)

1 comment: